• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Forsvarets høgskole
  • Skriftserier ved FHS
  • KS fagrapport
  • View Item
  •   Home
  • Forsvarets høgskole
  • Skriftserier ved FHS
  • KS fagrapport
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Offiserer med høy grad av utviklende lederskap og kompetanse. En studie av kadetter i KSKVK 01/13

Boe, Ole
Others
Thumbnail
View/Open
(U) 2014-02-27 KS_FAGRAPPORT_UL_KSKVK1_2014.pdf (134.3Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/191404
Date
2014-03-07
Metadata
Show full item record
Collections
  • KS fagrapport [14]
Abstract
Hensikten med denne fagrapporten var å undersøke om andres bedømmelser av kadetter i

KSKVK1/2013 sier noe om i hvilken grad kadettene fremstår som utviklende ledere eller ikke.

Fagrapporten er en eksplorativ og beskrivende studie. Resultatene fra de deskriptive analysene

viste at andre oppfatter kadettene som utviklende ledere, at de skåret høyt på de positive sidene av

transaksjonelt lederskap samt at de i lite grad ble oppfattet å utøve ikke-lederskap (la det skure

lederskap). De skåret videre lavt på de negative sidene av det transaksjonelle lederskapet, dvs. på

bruken av straff og belønning og overkontroll. Videre skåret kadettene høyt på fagkompetanse,

sjefskompetanse, sosial kompetanse og på stresshåndteringsevne. Avslutningsvis oppfattet andre at

kadettenes lederatferd bidro til gode resultater for den enkeltes hjemmeavdeling.>

English summary:

The purpose of this report was to investigate whether others judgments of the cadets in

KSKVK01/13 could shed some light on whether the cadets appear to been as developmental

leaders or not. The report is an explorative and descriptive study. The results from the descriptive

analyses revealed that the cadets appeared to be developmental leaders and that they scored high on

the positive sides of transactional leadership and they are perceived to have a low degree of laissez

faire leadership. Furthermore, they scored low on the negative sides of transactional leadership,

that is, the use of punishment and reward and over-control. Furthermore they scored high on

subject matter competency, leader competency, social competency and coping with stress. Finally

others perceived that the cadet´s leadership behaviour contributed to good results for their

respective home units.
Series
KS fagrapport;1/2014

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit