Startgropen
Chapter
Published version
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/3131948Utgivelsesdato
2023Metadata
Vis full innførselSamlinger
- Artikler [251]
- Publikasjoner fra Cristin - FHS [182]
Sammendrag
I kapittelet tar jeg utgangspunkt i krigens krav om å lære og lede. Den sentrale innsikten kapittelet gir, er hvordan Forsvaret sosialiserer offisersemnene sine inn i en kultur hvor lederidentitet, læring og kamp er viktig. Den sentrale læringsaktiviteten er patruljeoperasjoner, som sammenliknes med et laboratorium: Det er et komplekst miljø hvor de lærende har store valgmuligheter. Kapittelet gir nyttig innsikt til andre som driver med liknende utdanninger, men er også viktig for å kunne gi presis kritikk av innledningen til offisersutdanningen Startgropen
Beslektede innførsler
Viser innførsler beslektet ved tittel, forfatter og emneord.
-
A military revolution?: Prussian military reforms before the wars of German unification
Walter, Dierk (Forsvarsstudier;2, Others, 2001) -
Intelligence in support of military operations: what was the role of US military intelligence in the Falaise Pocket Battle August 1944?
Smidt, Trygve (Master thesis, 2013)On 13 August 1944 the German armies in Normandy were on the verge of being totally enveloped. This study has explored the role military intelligence played for Bradley’s vital decision to halt Third Army and keep it from ... -
Military Sciences – The Backbone of Military Educational Institutions? Book of abstracts ISMS 2017
Sookermany, Anders; Meyer, Eystein Lockwood; Last, David M. (Militære studier;Special Issue, Report, 2017)