Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLandstad, Stian
dc.contributor.authorChristie, Jonas
dc.date.accessioned2020-05-11T09:11:04Z
dc.date.available2020-05-11T09:11:04Z
dc.date.issued2020-01
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2653810
dc.description.abstractFormål: Formålet med denne bacheloroppgaven var å undersøke Luftverntaktisk skole ved Ørland flystasjon, i den hensikt å identifisere hvordan avdelingen bygger oppunder en læringskultur gjennom aktiv bruk av tilgjengelige læringsverktøy. Videre var formålet å undersøke forholdet mellom helhetlig debrief, kommunikasjon, ledelse og tillit, og hvordan disse faktorene påvirker hverandre. Viktigheten av dette må sees i sammenheng med utviklingen av Forsvaret forøvrig, hvor fokuset på ivaretakelse, restitusjon og læring etter oppdrag, øving og trening har utviklet seg mye de senere årene. Bakgrunn: Den eksisterende litteraturen og forskningen gjort på de overnevnte temaer viser at helhetlig debrief, kan benyttes som et verktøy for å fremme læring i stor grad. Samtidig som det stimulerer til erfaringsdeling og refleksjon. Gjennomføring: Forholdet mellom rammeverket (læring), tiltak (helhetlig debrief) og forutsetningene (kommunikasjon, ledelse og tillit) ble undersøkt ved hjelp av intervju som primær-datainnsamlingsverktøy. Videre ble dette undersøkt gjennom en teoretisk tilnærming i form an tematisk analyse. og vil således være å betrakte som et kvalitativt studie. Resultat: Resultatene viser at rammeverket, tiltakene og forutsetningene må sees i sammenheng med de kulturer, normer, individer og grupper som utgjør organisasjonen. Videre hvordan en bevissthet rundt de helhetlige effekter vedrørende læring synes å være kritisk.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherForsvarets høgskole Luftkrigsskolenen_US
dc.titleHelhetlig debrief. Hvordan bygge oppunder under en kultur for læringen_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel