Moral og danning for det uforutsette: intuitiv kunnskap i risikonettverkssamfunnet
dc.contributor.author | Sæverot, Herner | |
dc.contributor.author | Torgersen, Glenn-Egil | |
dc.date.accessioned | 2018-06-19T11:37:05Z | |
dc.date.available | 2018-06-19T11:37:05Z | |
dc.date.issued | 2018-05 | |
dc.identifier.issn | 2464-353X | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2502110 | |
dc.description.abstract | Bedrag er et virkemiddel i både krig og fred. Men, for bedre å lære og avsløre bedragets innhold og motiv, trengs spesifikke pedagogiske metoder. Vårt pedagogiske hovedargument i denne artikkelen er for å avsløre et bedrag, fordres et bedrag. På en slik indirekte læringsmåte og pedagogisk tilrettelegging kan en bevisstgjøringsprosess aktiveres eller ”vekkes”, slik at en sensitivitet og intuitiv evne eller dømmekraft utvikles for å avsløre betydningen av ulike former for virkemidler og narrativer som brukes til å formidle bedraget. Dette er en særlig viktig kunnskap i det vi omtaler som «risikonettverkssamfunnet», hvor internett og digitale medier kan frembringe bestemte typer av risikoer. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Sjøkrigsskolen | nb_NO |
dc.subject | Moral | nb_NO |
dc.subject | Militære operasjoner | nb_NO |
dc.title | Moral og danning for det uforutsette: intuitiv kunnskap i risikonettverkssamfunnet | nb_NO |
dc.type | Journal article | nb_NO |
dc.type | Peer reviewed | nb_NO |
dc.rights.holder | Sjøkrigsskolen | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Humaniora: 000::Filosofiske fag: 160::Etikk: 164 | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 139-145 | nb_NO |
dc.source.volume | 3 | nb_NO |
dc.source.journal | Necesse | nb_NO |
dc.source.issue | 1 | nb_NO |
Tilhørende fil(er)
Denne innførselen finnes i følgende samling(er)
-
Artikler [235]