Show simple item record

dc.contributor.authorSæverot, Herner
dc.contributor.authorTorgersen, Glenn-Egil
dc.date.accessioned2018-06-19T11:37:05Z
dc.date.available2018-06-19T11:37:05Z
dc.date.issued2018-05
dc.identifier.issn2464-353X
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2502110
dc.description.abstractBedrag er et virkemiddel i både krig og fred. Men, for bedre å lære og avsløre bedragets innhold og motiv, trengs spesifikke pedagogiske metoder. Vårt pedagogiske hovedargument i denne artikkelen er for å avsløre et bedrag, fordres et bedrag. På en slik indirekte læringsmåte og pedagogisk tilrettelegging kan en bevisstgjøringsprosess aktiveres eller ”vekkes”, slik at en sensitivitet og intuitiv evne eller dømmekraft utvikles for å avsløre betydningen av ulike former for virkemidler og narrativer som brukes til å formidle bedraget. Dette er en særlig viktig kunnskap i det vi omtaler som «risikonettverkssamfunnet», hvor internett og digitale medier kan frembringe bestemte typer av risikoer.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherSjøkrigsskolennb_NO
dc.subjectMoralnb_NO
dc.subjectMilitære operasjonernb_NO
dc.titleMoral og danning for det uforutsette: intuitiv kunnskap i risikonettverkssamfunnetnb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.rights.holderSjøkrigsskolennb_NO
dc.subject.nsiVDP::Humaniora: 000::Filosofiske fag: 160::Etikk: 164nb_NO
dc.source.pagenumber139-145nb_NO
dc.source.volume3nb_NO
dc.source.journalNecessenb_NO
dc.source.issue1nb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record