Arbeid med problembasert læring som kadettaktiv læringspedagogikk ved Krigsskolen 2006-2008 : redigerte fagbidrag og vurderinger fra Krigsskolens undervisningspersonell og kadetter
dc.contributor.author | Skaug, Reidar | |
dc.date.accessioned | 2012-05-31T13:38:29Z | |
dc.date.available | 2012-05-31T13:38:29Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-997335-1-9 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/160879 | |
dc.description.abstract | Hensikten med rapporten er å dokumentere noe av det arbeidet og de diskusjoner som har foregått ved Krigsskolen knyttet til egnede læringsstrategier for skolens profesjonsstudier. Rapporten har fokus på problembasert læring (PBL) og bygger på et utdrag av skriftlig dokumentasjon fra skolens faglige samarbeidspartnere og eget undervisningspersonell. I samarbeid med Universitetet i Oslo og senere Det norske Veritas, utviklet Krigsskolen i 2006–2008 en undervisningsmodul hvor PBL utgjør en viktig pedagogisk tilnærming til kadettenes læring og utdanning. | no_NO |
dc.description.abstract | ||
dc.language.iso | nob | no_NO |
dc.publisher | Krigsskolen | no_NO |
dc.relation.ispartofseries | KS fagrapport;1/2008 | |
dc.subject | Læringsstrategi | no_NO |
dc.subject | Problembasert læring | no_NO |
dc.subject | Profesjonsstudier | no_NO |
dc.subject | Learning strategies | no_NO |
dc.subject | Problem based learning | no_NO |
dc.subject | Professional studies | no_NO |
dc.title | Arbeid med problembasert læring som kadettaktiv læringspedagogikk ved Krigsskolen 2006-2008 : redigerte fagbidrag og vurderinger fra Krigsskolens undervisningspersonell og kadetter | no_NO |
dc.type | Research report | no_NO |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
-
KS fagrapport [14]