Arbeid med problembasert læring som kadettaktiv læringspedagogikk ved Krigsskolen 2006-2008 : redigerte fagbidrag og vurderinger fra Krigsskolens undervisningspersonell og kadetter
Research report
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/160879Utgivelsesdato
2008Metadata
Vis full innførselSamlinger
- KS fagrapport [14]
Sammendrag
Hensikten med rapporten er å dokumentere noe av det arbeidet og de diskusjoner
som har foregått ved Krigsskolen knyttet til egnede læringsstrategier for skolens
profesjonsstudier. Rapporten har fokus på problembasert læring (PBL) og bygger
på et utdrag av skriftlig dokumentasjon fra skolens faglige samarbeidspartnere og
eget undervisningspersonell. I samarbeid med Universitetet i Oslo og senere Det
norske Veritas, utviklet Krigsskolen i 2006–2008 en undervisningsmodul hvor
PBL utgjør en viktig pedagogisk tilnærming til kadettenes læring og utdanning.